Pályázatok

TÁMOP3.1.4

TÁMOP 3.1.4 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés-Innovatív intézményekben”

A pályázat alapvető célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.

A pályázat további célja, hogy a regionális operatív programok keretében megvalósuló infrastrukturális fejlesztéseket összekapcsolja a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel, annak érdekében, hogy azok egymás hatásait erősítve, komplex módon járuljanak hozzá az oktatás minőségének javulásához.  A pályázat megvalósítása 2009. szeptembertől.

TIE

Teljes körű iskolai egészségfejlesztés

A Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP-6.1.2.A-14/I-2014-0001 nyilvántartási számmal hirdette meg a „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával” elnevezésű pályázatát. A pályázat pozitív elbírálásának köszönhetően iskolánk is bekapcsolódott a programok megvalósításába. A pályázati kiírásban meghatározott feltételek teljesítése két szinten valósult meg. Az egyik az intézményi szintű mozgósítás, a másik a megyei rendezvényeken való aktív részvétel.

A pályázatban elsődleges célként fogalmazódott meg, hogy a komplex tevékenységek egymást kiegészítve segítsék az egészségtudatos magatartás kialakítását. Így intézményi szinten 8 programelem gondozásáról kellett gondoskodni. „Egészséges élelmiszerek megismerése és elkészítésük változatos módjai”, az „Ivóvíz fogyasztásának népszerűsítése”, a „Megfelelő test- és száj-higiénés szokások kialakítása”, a „Sérülés megelőzés”, illetve a „Egészségfejlesztési célú kommunikáció megvalósítása”. A mindennapos testmozgással összefüggő 4 programelem a „Spuri a suliba”, „Lépéselőnyben”, „Délutáni szabadidő” valamint az intézményi nagyrendezvények a kötelező tanórai foglalkozások utáni szabadidőben lebonyolítható programok megvalósítására koncentráltak. Az iskolai nagyrendezvények alkalmával minden programelem megjelent és iskolánk minden diákja aktívan jelen volt. A megyei szintű nagyrendezvényeken több száz tanuló képviselte iskolánkat. A 14 hétvégi programokra a központilag meghatározott évfolyamoknak megfelelően 10 fős csapatokat vittünk. Itt sportági bemutatókon, ügyességi versenyeken, maraton futáson, táncházi foglalkozáson, vízben megvalósuló váltóversenyeken, sportági bemutatókon vehettek részt diákjaink.

HATÁRTALANUL

Határtalanul! program célja a magyar-magyar kapcsolatok építése, személyes kapcsolatok kialakítása, elmélyítése. A program a nemzetpolitikai célt fordítja le konkrét tapasztalatokra, azaz a Határtalanul! a nemzeti összetartozás operatív programja. Keretében magyarországi iskolák tanulói az állam támogatásával osztálykiránduláson vesznek részt a szomszédos országok magyarlakta területein, így személyes tapasztalásokat szereznek a külhoni magyarságról.

Iskolánk 2012/2013-as tanév óta vesz részt a programban. A 7. évfolyamos tanulók jártak a Felvidéken, Erdélyben, a Vajdaságban, valamint Horvátország és Szlovénia magyarlakta területein.

ÖKOISKOLA

Iskolánk fontos feladatnak tartja a környezethez való pozitív viszony formálását, a növények és az állatok szeretetét környezetvédő magatartássá alakítását, a természetes érdeklődésnek tudományos alapokra való helyezését, a felnőttkori környezettudatos életforma alapjainak megteremtését.
Igyekszünk környezetünket minél esztétikusabbá tenni, tanulóink segítségével gondozzuk növényeinket a folyosókon, tantermekben.
Lényegesnek tartjuk, hogy minden kezdeményezésünk mögött az esztétikum mellett a hasznosság is ugyanakkora szerepet kapjon. 

Stratégiailag kiemelt céljaink: 

  • Természetismereti, természetvédelmi, környezetvédelmi problémákkal kapcsolatos ismeretek átadása
  • Helyi környezeti, természeti problémákkal kapcsolatos érzékenység kialakítása, ezek felismeréséhez szükséges kompetenciák kialakítása, fejlesztése
  • A természet szeretetére nevelés
  • A globális és a helyi környezeti problémákkal kapcsolatos aktivitásra, tevőleges magatartásra nevelés
  • A mindennapi életben való környezettudatos gondolkodásra és magatartásra nevelés
  • A fenntartható fejlődéshez szükséges kompetenciák kialakítása, fejlesztése

Iskolánk elnyerte az Örökös Ökoiskola címet. 

SZITAKÖTŐ

A közhasznú Liget Műhely Alapítvány 2008 márciusától adja ki a Szitakötő című gyereklapot, mely az integrált ökológiai program alapja.

Az első pályázaton nyertünk, és azóta folyamatosan dolgozunk a programban. Évente 4-szer jelenik meg a folyóirat, amelyből 35 ingyenes példányt kapunk. Megjelenésében és tartalmában egyaránt rendkívül igényes, sokrétű lapot vehetnek a gyerekek a kezükbe. Különböző műfajú és tematikájú írások teszik lehetővé a sokirányú alkalmazást. A kortárs irodalmi művek (vers, mese, kispróza) és az ismeretterjesztő cikkek mellett a korosztálynak megfelelő, kreatív foglalkoztató feladatok segítik a befogadást. A honlapon hetente újuló kvízjátékok, a lapban kreatív pályázatok várják a gyerekeket és a tanárokat, amelyeken könyveket, tárgynyereményeket, és az együttműködő intézmények által biztosított belépőjegyeket nyerhetik el egyénileg vagy csoportosan.

Több tanulónk pályázott és nyert az évek során rajzzal, írással, makettel.
A lapban nincs reklám, csupán a cikkekhez kapcsolódóan hívja fel a szerkesztőség a figyelmet egyes tudományos és kulturális intézmények munkájára.
A példányok könyvtári állományba kerülnek, az iskola tulajdonában maradnak, így a gyerekek is jobban vigyáznak rá, és a pedagógus több osztályban, több éven át hasznosíthatja a folyóiratot. Kölcsönözhetők!
A Szitakötőt nem csupán környezet vagy más természettudományi szakos tanárok, hanem magyar, történelem, idegen nyelv, informatika, művészeti és egyéb tárgyak oktatói is haszonnal forgathatják.
Az alapítvány foglalkozásokat is tartott nálunk, melyen gyerekek, civilek és pedagógusok dolgoztak együtt. A Varázsjogar a gyermekjogokkal foglalkozott, a Rossz gyerek a gyerekek problémáival az ő szemszögükből.
2014-ben kértek fel az akkor induló mentorháló munkájában való részvételre. Segédanyagokat dolgozunk ki, melyek szabadon felhasználhatók a honlapról, teszteljük az elkészült foglalkozásterveket. A program továbbképzéssel segíti munkánkat. Iskolánk a program bázisiskolája.

Trosztmér Klára

EFOP 3.2.6

EFOP 3.2.6-16-2016-00001 A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben.
A  projekt keretében, a Magyar Képzőművészeti Egyetem partnerintézményeként, a partner egyetem által biztosított tananyagok és módszertani támogató dokumentumok ismeretében az intézményünk által kiválasztott  szakmai programok tananyagát, módszertanát a helyi tantervünknek megfelelően felhasználjuk, alkalmazzuk a tanórai tevékenységekben (beleértve a fakultációkat, a projekt alapú vagy az epochális tanulásszervezési formákat is), valamint a tanórán kívüli egyéb nevelő-oktató munkában, a helyi tantervi és tantárgyi programoknak megfelelően a szakkörökben, a szabadidős tevékenységek során, nyári táborokban.”

EFOP 3.2.4

Az EFOP 3.2.4 kiemelt projekttel szembeni fő elvárás, hogy járuljon hozzá a minőségi és méltányos köznevelési rendszer kialakításához, a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésével az egész életen át tartó tanulásban való sikeres részvétel elősegítéséhez, valamint a társadalom és a munkaerőpiac által elvárt digitális kompetenciák elsajátításához. Ahhoz, hogy az eddigi és a jövőbeni IKT fejlesztések minél nagyobb hatásfokkal hasznosuljanak, és ezzel összefüggésben a tanulók digitális kompetenciái fejlődjenek, szükség van a pedagógusok tanórai és tanórán kívüli IKT eszközhasználatával összefüggő gyakorlatának megújulására. Ösztönözni kell az IKT eszközök használatát, hogy a köznevelési intézményekben rendelkezésére álló eszközök, módszertani tudás és digitális tartalom a diákok számára is elérhetővé váljanak. Annak érdekében, hogy a köznevelés rendszere képes legyen megerősíteni azokat az IKT alapkészségeket, amelyek az élethosszig tartó tanulás, és ezzel összefüggésben a munkaerőpiac számára kiemelt fontosságú, szükség van az intézmények és a pedagógusok megerősítésére is ezen a területen. A projekt a módszertani megerősítés mellett biztosítja a pedagógusok informatikai eszközökkel történő ellátását is.

© Dr. Zimmermann Ágoston Általános Iskola – Mór 2024. | web: info@u22.hu